• תפריט
  • תפריט

השכרת רכבים בהולנד בזול – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב בהולנד היא אחת האפשרויות הנוחות והפופולריות לתיכנון טיול בהולנד – כאן תמצאו גם מנוע חיפוש מיוחד שיבצע עבורכם השוואת מחירים בין חברות השכרת רכבים בהולנד וימצא לכם את המחיר הכי זול, וגם מידע מקיף על נהיגה בהולנד (כולל סרטון וידאו), חוקי התנועה, המהירות המותרת בהולנד, דלק, חנייה וכל ההמלצות הדרושות למטייל

השכרת רכב בהולנד יכולה להיות דרך טובה לגלות את האזורים שמחוץ לערים בהולנד, בעיקר במקומות שאינם מחוברים ברכבת, למשל Veluwe וחלקים מזילנד (Zeeland). השכרת רכבים בהולנד היא תחום משגשג מאחר ומדובר במדינה מאוד קלה לנהיגה עם יעדים כפריים מופלאים מחוץ לעיר. הנהיגה בהולנד היא מצד ימין.

כדי לבצע השוואת מחירים בין חברות השכרת רכבים בהולנד ולמצוא את המחירים הכי זולים על מכוניות שכורות ממיגוון סוגים – החל מרכב מיני ועד השכרת ג'יפ בהולנד או מיני וואן לקבוצות נוסעים גדולות – כדאי להשתמש במנוע האינטרנטי של חברת רנטאל קארס המבצע השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בעולם תוך שניות:

טיול בהולנד – מידע חשוב למטייל

טיסות להולנד – השוואת מחירים ומידע חשוב

הסעות לאמסטרדם משדה התעופה סכיפהול – הזמנת מוניות מראש

מערכת הכבישים בהולנד מאוד נרחבת למרות השימוש הכבד בה. פקקים, בעיקר בשעות השיא, הם דבר די רגיל. הכבישים בהולנד משולטים היטב ופעמים רבות מצויידים בטכנולוגיות חדשות. כביש מהיר (Autosnelweg) מסומן בשילוב של האות A וספרה הנמצאים בריבוע אדום. בחלקים הפחות מיושבים, כמו בדרום-מערב ובצפון הולנד, יש מעט כבישים מהירים. פעמים רבות החיבורים הם באמצעות כביש חצי-ראי הנקרא Autoweg או עוד דרך N. כל החיבורים האלה מסומנים באות N וספרה בריבוע צהוב.

רוב הזמן נהגים בהולנד ינסו להגיע לכביש A או N הקרוב ביותר. אם אתם מעוניינים לבצע השכרת רכבים בהולנד כדי לטייל בהולנד בכבישים הכפריים ולהימנע מכבישים ראשיים, תצטרכו לעקוב אחר השילוט לכפרים המקומיים.

שילוט עם כיווני דרך נמצא בשפע, אבל כדאי עדיין להשתמש במפה, בעיקר בערים שבהן יש הרבה רחובות חד-סטריים, וההגעה מצד אחד של העיר לצד השני לא תמיד ישירה. היזהרו לא לנסוע בנתיבי האוטובוס, המסומנים במילה Lijnbus או  Bus, ולא על מסלולי האופניים המסומנים בתמונה של אופניים, או בצבע אדמדם על האספלט. כמו כן, אין להשתמש בנתיבי שעות השיא (Spitsstrook) כאשר תצוגת המסך מעל הנתיב המיועד מסומנת כאיקס אדום – זה אומר שאסור להשתמש בהם.

דלק בהולנד

קל למצוא תחנות דלק בהולנד, אבל הדלק מאוד יקר. אם אתם מגיעים להולנד בנהיגה מאירופה, עדיף למלא את מיכל הדלק לפני הכניסה להולנד, מאחר שמחירי הדלק בבלגיה וגרמניה יכולים להיות זולים ב-0.30 יורו לליטר. תחנות דלק לא מאוישות כגון TanGo או Firezone יחסכו לכם 10 סנט לליטר, אבל הן עדיין הרבה יותר יקרות מאשר בבלגיה. מחירי הדלק בהולנד בשנת 2017 היו 1.62 יורו לליטר בתחנות דלק מאוישות – עניין המגדיל את העלות של השכרת רכבים בהולנד ושל תחבורה בהולנד בכלל. לאורך הכביש המהיר, תחנות דלק פתוחות 24/7. יש יותר ויותר תחנות דלק לא מאוישות שנפתחו, והדלק בהן זול יותר. אלה מקבלות את כל כרטיסי האשראי והחיוב הסטנדרטיים. כל התחנות דלק בהולנד מוכרות בנזין ודיזל. סוגי הפרמיום מכילים את אותה רמת אוקטן (הם אמורים להכיל תוספים שמשפרים את יעילות הדלק, מה שלכאורה מצדיק את המחיר היקר). נפט נוזלי נמכר בתחנות דלק רבות יחסית לאורך הכביש המהיר, אבל הוא לא נמכר באזורים עירוניים.

הסמל לדלק LPG הוא משאבת דלק בצבע ירוק, לצד סמל של משאבה שחורה לדלק רגיל. רכבי LPG צריכים דלק רגיל להתחיל את המנוע ואפשר גם להפעיל אותם רק עם בנזין טהור, אם כי זה יותר יקר.

אם אתם מתכננים השכרת רכבים בהולנד עם רכב שמשתמש ב-LPG, רוב הסיכויים שתזדקקו למתאם. אם תרכשו אותו במדינה אחרת באירןפה, בקשו את המתאם ההולנדי הספציפי. השקע ה״אירופאי״ (סגנון בורג), שבו משתמשים בבלגיה, לוכסמבורג וגרמניה לא מתאים למשאבות בהולנד.

חוקי התנועה בהולנד

כללי הכביש, הסימון והשילוט דומים לאלה שבמדינות אירופאיות אחרות, אך יש כמה הבדלים שמאוד כדאי להכיר כאשר מתכננים השכרת רכבים בהולנד –

  • בצמתים לא מסומנים, לתנועה שמגיעה מימין תמיד יש זכות קדימה. תנועה בהולנד כוללת אופניים, סוסים, עגלות סוסים, כסאות גלגלים חשמליים, קטנועים קטנים ואופניים ממונעים.
  • שבילי אופניים מסומנים היטב ונפוצים ברחבי הולנד
  • בכבישים מהירים, נתיבי האצה ונתיבי יציאה בד״כ ארוכים ומאפשרים מיזוג חלק עם התנועה. עם זאת, חזרה לכביש מהיר מנתיב יציאה הינה בלתי חוקית. עקיפה מימין ושימוש בלתי נחוץ (למעט עבור עקיפה) של הנתיבים החיצוניים אסור. (עקיפה מצד ימין מותרת רק כאשר התנועה איטית ופקוקה.)

בנהיגה בהולנד בתוך שטח בנוי, לאוטובוסים ציבוריים יש זכות קדימה ביציאה מתחנה/עצירה, אז הקפידו לתת להם מקום לצאת ולא לעקוף אותם.

לפני השכרת רכבים בהולנד אולי תעדיפו להקדיש כמה דקות כדי לצפות בסרטון הוידאו, בו תראו כיצד מראית נהיגה בהולנד מנקודת המבט של הנהג ותראו שבסופו של דבר לא מסובך לנהוג בהולנד –

אם אתם מעורבים בתאונת דרכים בהולנד, על שני הנהגים למלא ולחתום על הצהרה לחברת הביטוח שלהם (טופס נזק/schadeformulier). יהיה עליכם לשאת את הטופס הזה ויש להודיע למשטרה אם פגעתם ברכוש ציבורי, בייחוד על הכביש המהיר או אם הייתם אחראים לפגיעה במישהו או אם הנהג האחר אינו מסכים לחתום על הצהרת ביטוח. הישארו בזירת התאונה אם יש תאונת פגע וברח של נהג אחר. מס׳ החירום הוא 112 והוא פועל גם מטלפונים ניידים שאינם מחוברים לחבילה של ספק סלולרי בהולנד. מס׳ הטלפון למשטרה שלא בשעת חירום הוא 0900-8844.

השכרת רכבים בהולנד – מהירות מותרת וחוקי תנועה בהולנד

מהירויות התנועה המותרות בהולנד הן 50 קמ״ש בעיר, 80 קמ״ש מחוץ לעיר, 100 קמ״ש בכבישים מהירים מסוג autoweg ועד 130 קמ״ש בכביש מהיר מסוג autosnelweg. בכל כביש, יש חריגות, כגון 30 קמ״ש בצמתים לא מסומנים. בכבישים הנמצאים מחוץ לאזורים בנויים, המהירות בד״כ מוגבלת ל-60 קמ"ש ובכביש המהיר הרבה פעמים ל-100 קמ״ש באזורים עירוניים. בחלקים מסויימים של הכבישים יש שילוט המורה על המהירות המקסימלית עם שלט 6-19h מתחת למהירות הרגילה, מה שאומר שמהירות זו תקפה בין 6:00-19:00.

המהירות המצויינת על השילוט הדיגיטלי שמעל הנתיבים תמיד קובעת על פני כל דבר אחר, גם כשהמהירות היא בעיגול אדום (המהירות הרגילה) או ללא (מהירות מותרת בשעת תנועה או שיפוצים). עיגול לבן עם פס אלכסוני בפנים מציין את סיום אזור המהירות של השלטים הדיגיטליים.

מהירות בהולנד נבדקת ע״י המשטרה ברחבי המדינה והקנסות כבדים. נסיעה במהירות שהיא מעבר למהירות המקסימלית, עם יותר מ-50 קמ״ש, תוביל לשלילת הרישיון שלכם. אחרי שלילה, נהיגה נחשבת לפשע. אם אתם מתכננים השכרת רכבים בהולנד תנו תשומת לב מיוחדת לשלטי Trajectcontrole שמשמעותם שבכביש שבו אתם נוהגים יש מערכת אוטומטית שבודקת את המהירות הממוצעת בקטע כביש ארוך.

חיישני רדאר הינם מכשירים בלתי חוקיים בהולנד, לא תמצו כאלה על מכוניות של חברות השכרת רכבים בהולנד ואין להחזיק אותם ברכב. אלה יוחרמו ותיקנסו בקנס של 250 יורו. קחו בחשבון שהמשטרה משתמשת בחיישנים המאתרים חיישני רדאר כך שעדיף לכבות אותם. נהיגה בשכרות אינה מותרת והאכיפה מוגברת בעניין זה. מבדקי נשימה מתרחשים לעתים קרובות גם על בסיס אינדבידואלי (כלומר, יעצרו אתכם והמשטרה תחליט אם אתם צריכים לעבור מבדק) או בקנה מידה גדול יותר (המשטרה הציבה נקודת בדיקה על הכביש המהיר).

פס צהוב אחיד ליד מדרכה משמעותו שאין עצירה, פס צהוב מקווקו לצד המדרכה משמעותו שאין חנייה. במעברי חצייה מסויימים יש ״שיני כריש״ הצבועים על הכביש, מה שאומר שעליכם לתת זכות קדימה לתנועה שמנגד.

המשטרה משתמשת גם ברכבי סיור שאינם מסומנים, בעיקר בכבישים המהירים. יש להם מערכת פיקוח וידאו והרבה פעמים, הם לא עוצרים אתכם מייד אחרי הפרת החוק, אלא הם ימשיכו לעקוב אחריכם, מה שאומר שאם אתם מפרים כללים נוספים, תקבלו קנס על כל מה שעשיתם. שוטרים ברכבים שאינם מסומנים חייבים לזהות את עצמם לאחר שעצרו אתכם, מה שאומר שאתם לא אמורים לבקש זאת. שוטרים ברכבים מסומנים חייבים להציג תעודה מזהה אם אתם דורשים זאת, אבל גם הם חייבים לעשות זאת אם אתם מבקשים.

נהיגה בהולנד בתוך העיר

נהיגה בשטח עירוני בהולנד נחשבת בעיני תיירים ומקומיים כאחד כדבר מייגע, בזבוז זמן וחוויה יקרה. כאשר מזמינים השכרת רכבים בהולנד עושים זאת בדרך כלל כדי לנהוג מחוץ לעיר, ולא התוך הערים. מערכות התחבורה ברוב הערים בהולנד מתוכננות כדי להתאים לרוכבי אופניים ולהולכי רגל ולא לכלי רכב. הכבישים העירוניים צרים ומלאים בפסי האטה, עיקולי האטה ומגוון ״ריהוט״ רחוב (כאשר עמודים נגד חנייה בצבע אספלט ובגובה ברכיים ומסוכנים כי הם לא מגיעים לגובה עיני הנהג).

סכנות אחרות של נהיגה בהולנד בתוך העיר כוללות:

  • הולכי רגל הפורצים לכביש או חוצים באזורים מסוכנים
  • לרוכבי אופניים בהולנד יש יותר זכויות על הכביש והם אסרטיביים לגביהן ברוב הולנד, מה שיכול לאיים על נהגים שאינם מורגלים בכך. אנא תמיד תנו זכות קדימה לרוכבי אופניים כשאתם חוצים נתיב אופניים. אם תהיו מעורבים בתאונה עם רוכב אופניים, תהיו אוטומטית אחראים (גם אם לא בהכרח אשמים).
  • גשרים צרים

חניה בהולנד

חנייה בהולנד במרכז הערים יכולה להיות יקרה, עניין המשפיע על מחירי השכרת רכבים בהולנד (מבחינת העלות הכוללת). בעיקר באמסטרדם, האג ורוטרדם, החנייה ברחוב לפעמים מוגבלת רק לכמה שעות והמחירים בין 3-6 יורו לשעה. חניונים תת-קרקעיים עולים בין 4-6 יורו לשעה והם אולי הבחירה הטובה ביותר אם אתם מתכננים השכרת רכב בהולנד – מסיבות פרקטיות ומבחינה בטיחותית. שקלו להשתמש בתחבורה ציבורית בהולנד כדי להימנע מהפקקים ומהקשיים הרבים הקשורים במציאות מקום חנייה. חניוני חנה וסע נמצאים בירכתי הערים הגדולות יותר ואפשר לחנות שם בזול ולהמשיך משם בתחבורה ציבורית.

הגב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *